5 Cara Buat Duit Dengan Canva!

Tertanya-tanya bagaimana anda boleh buat duit dengan CANVA ?


Canva adalah platform percuma dimana anda boleh membuat pelbagai design, siaran media sosial atau banner. Dengan akses percuma kepada templat, stok foto, video dan grafik, sesiapa pun boleh menghasilkan kerja yang menakjubkan dengan sedikit atau tanpa kemahiran dalam reka bentuk grafik.

Ia adalah platform yang hebat tetapi juga boleh digunakan sebagai cara terbaik untuk mendapatkan wang tambahan dalam talian sebagai Graphic Designer. 

Dalam artikel ini, saya telah menyusun senarai 5 cara anda boleh menjana wang dalam talian hanya dengan menggunakan Canva.

1. Menjadi 'Contributor'

Jika anda seorang pereka grafik dan ingin memperoleh lebih banyak wang dan mendapat lebih pengiktirafan, Canva adalah platform yang sesuai untuk anda. Menjadi contributor kepada Canva adalah cara yang baik untuk menunjukkan kepakaran anda dan akan membantu Canva meningkatkan pustaka media dan elemennya.

Canva digunakan oleh lebih daripada 65 juta orang di 179 negara, ia akan meningkatkan pasaran hasil kerja anda. Anda hanya boleh memuat naik kerja anda dan memperoleh pendapatan setiap kali pengguna menggunakan item anda apabila mereka mereka bentuk dalam Canva.

2. Jual Templat Canva 

Canva ialah platform yang sempurna untuk mencipta grafik berkualiti untuk pelbagai jenis perniagaan dan individu seperti grafik media sosial, logo, sepanduk, e-book, maklumat grafik, pembentangan, resume, risalah, poster, kad perniagaan dan banyak lagi.

Jika anda boleh mereka bentuk templat dalam kategori di atas yang membuatkan orang ramai menggunakan templat anda, maka anda boleh cuba menjana wang dalam pasaran Canva Creators.

3. Jual Design yang anda buat

Anda suka mereka bentuk grafik untuk media sosial, pembentangan, eBook atau apa-apa sahaja dan anda berminat dengan apa yang anda lakukan. Terdapat permintaan yang besar dalam sektor pemasaran digital. Anda boleh belajar dan mencari pengalaman dalam bidang design. 

Anda mesti mengetahui tahap kemahiran pengalaman reka bentuk anda. Kemudian, cari perkara yang boleh anda lakukan dan tetapkan harga anda mengikut masalah perniagaan yang pelanggan anda hadapi. Kemudian, anda boleh memasarkan templat atau design anda di pasaran dalam talian seperti Fiverr.com

4. Menjual Design T-Shirt 

Canva ialah salah satu tapak paling popular untuk mereka bentuk T-Shirt.  Sebagai pereka baju t-shirt, anda boleh mencipta design yang menarik  dan mengikut trend pasaran. 

Canva membolehkan anda mereka bentuk baju tshirt dan pelanggan anda boleh terus memesan tshirt tersebut hanya dengan beberapa klik, dan Canva akan menghantarnya terus ke depan pintu pelanggan anda secara percuma.

Anda boleh membuat bisnes 'Print On Demand' melalui laman PRINTCIOUS dimana anda hanya perlu memuat naik design yang telah anda buat di CANVA ke dalam templat TShirt di PRINTCIOUS dan pihak mereka akan membuat penghantaran bagi pihak anda.

Anda juga boleh mencuba membina llaman web eCommerce yang mudah seperti Shopify untuk membuat tapak web anda sendiri dan menjual design tshir anda dengan mudah.

5. Ajar Canva di Blog dan YouTube 

Salah satu cara untuk memajukan perniagaan anda ialah dengan mengajar orang lain cara melakukan sesuatu. Itulah yang saya lakukan untuk perniagaan saya dan ia banyak membantu saya. Akhirnya, matlamat anda adalah sentiasa memberi inspirasi kepada orang ramai dan menunjukkan kepada mereka bahawa mereka boleh membuat sesuatu yang indah tidak kira sama ada mereka berada di peringkat beginner atau advanced. 

Anda boleh memulakan BLOG dan berkongsi idea dan cara anda tentang Canva kepada orang ramai.

Selain blog, anda jugak boleh mengajar orang dengan video di YouTube. Bukan sahaja anda boleh mendapatkan income dari iklan YouTube, tetapi daripada pautan produk canva itu sendiri

Canva memberikan pelbagai alternatif kepada anda untuk mendapatkan income tambahan. Anda hanya perlu belajar dan memanfaatkan ilmu reka bentuk grafik. 

Create akaun di sini CANVA


No comments:

Post a Comment